Общи условия за организирано пътуване
ПДФ Печат Е-мейл
Общи условия за организирано пътуване на ТО АНТЕА, лиценз РКК 01-5772
 
 
 
1. НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ И УСЛОВИЯ ЗА ЗАПИСВАНЕ
1.1. За всички туристи по програми, които включват страни не членуващи в ЕС - валиден задграничен паспорт със срок на валидност не по-малък от 6 месеца към датата на връщане от пътуването;
1.2. За туристи над 18 г., по програми, които включват само страни членки на ЕС - лична карта;
1.3. За деца под 18 г. - валиден задграничен паспорт със срок на валидност не по-малък от 6 месеца към датата на връщане от пътуването;
1.3.1. За деца под 18 г., пътуващи сами или с единия от родителите по програма, включваща страна, която не е член на ЕС - нотариално заверена декларация на български език от двамата родители, че са съгласни детето им да пътува в чужбина, с телефон на нотариуса. Оригиналната декларация следва да се носи по време на екскурзията.
1.3.2. За деца под 18 г., пътуващи сами или с единия от родителите по програма през територията на Хърватия - нотариално заверена декларация преведена на хърватски език и легализирана. Образец от декларацията може да се получи в наш офис.
1.4. Виза - виж т.4.
1.5. Договор за организирано пътуване - сключва се при записване за определена програма.
1.6. Застраховка - виж т.9.
1.7. За самолетните програми се издава поименен самолетен билет.
При неизпълнение на условията по т. 1.1. - 1.4., агенцията не носи отговорност и всички неудобства и щети, породени от това, са за сметка на потърпевшите.
 
 
2. СРОК ЗА ЗАПИСВАНЕ И СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР
За да заявите Вашето пътуване е необходимо да внесете документи, да сключите договор и да заплатите, както следва:
- 30% капаро за автобусните програми - най късно до 19 дни преди датата на отпътуване, ако не е отбелязано друго в конкретната програма на пътуването, неразделна част от договора;
- 30% за самолетните програми - най-късно до 35 дни преди датата на отпътуване, ако не е отбелязано друго в конкретната програма на пътуването, неразделна част от договора.
При наличие на свободни места записване се извършва и след посочените срокове.
 
 
3. ЦЕНИ, СРОКОВЕ И НАЧИН НА ПЛАЩАНЕ
3.1. Цените за всяка екскурзия включват услуги, подробно описани за всяка програма поотделно.
3.2. Начин на плащане - Заплащането може да се извърши в брой, с кредитна карта или по банков път. Заплащането се извършва еднократно или разсрочено.
3.3. Разсрочено плащане е възможно на две вноски. Първата вноска - депозит в размер на 30% от стойността на избраната от Вас екскурзия плюс допълнително заявените услуги.
Втората вноска до пълния размер на екскурзията следва да се направи: за автобусните програми - най-късно до 15 дни преди датата на отпътуване; за самолетните програми - най-късно до 21 дни преди датата на отпътуване, но не по-късно от деня на издаване на самолетния билет.
3.4. Договорената обща цена на туристическото пътуване може да се променя в следните случаи:
- при промяна в стойността на транспортните разходи, в това число на горивото - цената се увеличава единствено с реалното увеличение на компонента, повлиял върху изменението на цената.
- при промяна в размера на такси, свързани с ползвани услуги по договора, като летищни, пристанищни такси и други.
- при промяна в обменния валутен курс, относим към договора, с повече от 5% в периода между сключването му и датата на отпътуването. (касае само случаите, в които туроператора плаща на чуждестраниия си съконтрагент в USD).
 
 
4. ВИЗОВ РЕЖИМ
Визовите изисквания са посочени във всяка конкретна, нерзделна част от този договор.
Агенцията не носи отговорност при въвеждане на визов режим за страна, включена в програма, избрана от туристите. При евентуален отказ от пътуване, поради въвеждането на визов режим след сключване на договор за организирано пътуване, ПОТРЕБИТЕЛЯТ заплаща неустойка за отказ от пътуване, съгласно т. 13.
Граждани на други страни следва самостоятелно да проверят и изпълнят изискванията за паспортен и визов режим в съответните посолства. При неизпълнение на тези изисквания, агенцията не носи отговорност и всички неудобства и щети, породени от това, са за сметка на потърпевшите.
 
 
5. ХОТЕЛИ
Туристите се настаняват в хотели категория от 5 ***** до 1 *, което е посочено конкретно за всяка програма. Настаняването е в двойни стаи със самостоятелен санитарен възел. Категорията на хотелите се определя съгласно европейски стандарт, но се различава в отделните страни. В някои хотели ползването на климатик и телевизор се заплаща допълнително на рецепцията на хотела.
За някои от програмите се предлага настаняване в студиа. Студиата не разполагат с рецепция, ресторант и фоайе. Всяко студио предлага собствен санитарен възел. Не се предлагат тоалетни принадлежности и консумативи. По време на престой спалното бельо не се сменя и студиата не се почистват.
Туристът следва да има предвид, че настаняването в хотелите навсякъде в Европа обикновено става след 14.00 ч. При възможност настаняването може да стане и по-рано.
5.1. Ако туристът пътува самостоятелно, доплащането за единична стая е задължително, ако изрично желае да бъде настанен самостоятелно.
5.2. При желание за настаняване в стая с три легла, туристите следва да имат предвид, че третото легло представлява сгъваемо легло, разтегателен диван или походно легло /т.е. не е редовно легло/. Добавянето на допълнително легло намалява пространството в стаята и създава неудобство и за тримата туристи. Не се препоръчва настаняване на други туристи на допълнително легло, освен деца до 12 години.
5.3. В хотелите е необходимо да се пази тишина, чистота, да не се оставят хранителни остатъци и бутилки. При ползване на мини бар, телефон или платен видеоканал, не забравяйте да заплатите тези услуги на рецепция.
5.4. Агенцията не носи отговорност за загуба на ценни вещи, пари и документи, оставени в стаята на хотела. Търсене на забравени вещи в хотела се извършва за сметка на туриста.
5.5. При хранене на блок маса, включително на закуска, не се разрешава изнасянето на храна извън ресторанта на хотела по никакъв повод. В противен случай се налагат глоби на място. Агенцията не носи отговорност за това. 5.6. При екскурзиите на база полупансион, вечерята се предлага в ресторанта на хотела / студиото, в който са настанени туристите или в непосредствена близост до него.
5.7. Напитките (алкохолни и безалкохолни) по време на хранене - се заплащат допълнително, освен ако изрично не е посочено, че са включени в цената.
 
 
6. ТРАНСПОРТ И БАГАЖ
6.1. Автобусните екскурзии се провеждат с комфортни туристически автобуси 3* или 4*. Автобусите са предназначени за туристическо обслужване и са лицензирани от Министерство на Транспорта. Това гарантира отлично техническо състояние, външен вид, интериор и всички удобства за дълъг път. Консумацията на напитки се заплаща допълнително. По време на екскурзиите в превозните средства не се пуши.
6.2. За самолетните екскурзии ПОТРЕБИТЕЛЯТ следва да се яви на летището за проверка поне 2 часа и половина преди часа на полета, отбелязан на билета. При закъснение на полет по вина на туриста, авиокомпания или летище, стачка, действия за осигуряване на безопасност или отстраняване на технически проблем, ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност и не компенсира пропуснати услуги.
6.3. За всяко превозно средство са в сила изисквания за максимално допустимо тегло. По стандарт са разрешени 20 кг. за багажника и 5 кг. ръчен багаж.
 
 
7. МЯСТО НА ТРЪГВАНЕ И МЯСТО НА ПРИСТИГАНЕ
7.1. За автобусните екскурзии за Европа се заминава: от София - площад "Александър Невски" - за всички програми;
7.2 За автобусните екскурзии за Европа се пристига: в София - площад "Александър Невски" - за всички програми;
Мястото на тръгване и пристигане може да се промени непосредствено преди това по технически причини - демонстрации, стачки и др., за което следва да оставите телефон за уведомление.
 
 
8. ВРЕМЕ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ
Всички обявени часове са в местно време. Всички обявени времена на пристигане са ориентировъчни. Възможни са закъснения, породени от непреодолима сила, форсмажорни или независещи от нас обстоятелства - влошени метеорологични условия, усложнена обстановка по пътищата, забавяне на гранични пунктове, оказване на помощ на турист, национални и религиозни празници, масови обществени мероприятия, стачки, военнополитически конфликти и ограничения, природни бедствия, промяна в работното време на музеи и обекти, технически проблем или авария с превозното средство по време на път и други изключителни обстоятелства. Като непреодолима сила или събитие по време на пътуването или непосредствено преди него, се счита явление, което не може да се предвиди или избегне от страна на туроператора или неговите контрагенти при добросъвестно изпълнение на техните задължения. При тези случаи си запазваме правото на разместване на елементи и промени в програмата и на действия според конкретно възникналата ситуация, без агенцията да носи отговорност и да дължи неустойки за това. В тези случаи, агенцията не носи отговорност за неконсумирани услуги или загубено време.
 
 
9. ЗАСТРАХОВКА
На всички туристи се осигурява застраховка "Медицински разходи и злополука в чужбина". Туроператорът е сключил застрахователен договор "Отговорност на туроператора" със застрахователно дружество "Армеец" - полица номер 09 560 1315 0000098085 от 24.11.2009 год..
 
 
10. СПЕЦИАЛНИ ИЗИСКВАНИЯ
Необходимо е да ни информирате за всички Ваши специални изисквания преди да сключите договор за организирано пътуване, за да имаме възможност да отговорим на тях. Може да се наложи да направим разходи за да осъществим Вашите специални желания, както и за някои от тях да се наложи да заплатите допълнителна цена, предварително или на място.
 
 
11. НЕПРЕОДОЛИМА СИЛА, ФОРСМАЖОРНИ ИЛИ НЕЗАВИСЕЩИ ОТ НАС ОБСТОЯТЕЛСТВА
По време на пътуването, като такива се считат влошени метеорологични условия, усложнена обстановка по пътищата, забавяне на гранични пунктове, оказване на помощ на турист, национални и религиозни празници, масови обществени мероприятия, стачки, военнополитически конфликти и ограничения, природни бедствия, промяна в работното време на музеи и обекти, технически проблем или авария с превозното средство по време на път и други изключителни обстоятелства. Като непреодолима сила или събитие по време на пътуването или непосредствено преди него, се счита явление, което не може да се предвиди или избегне от страна на туроператора или неговите контрагенти при добросъвестно изпълнение на техните задължения. При тези случаи си запазваме правото на разместване на елементи и промени в програмата и на действия според конкретно възникналата ситуация, без агенцията да носи отговорност и да дължи неустойки за това.
 
 
12. МИНИМАЛЕН БРОЙ ТУРИСТИ
Екскурзиите се провеждат при определен минимум туристи, който е посочен към всяка програма конкретно. ТУРОПЕРАТОРЪТ си запазва правото да анулира дата на пътуване в случай на недостигане на определения минимум от туристи за провеждане на програмата до 7 дни преди датата на отпътуване.
В този случай, ТУРОПЕРАТОРЪТ възстановява всички внесени суми и не дължи обезщетение или компенсация за анулирането на заявеното пътуване.
 
 
13. ПРОМЕНИ ПО ДОГОВОРА ЗА ОРГАНИЗИРАНО ПЪТУВАНЕ, ОТКАЗИ И АНУЛАЦИИ
Всички промени и откази от пътуване се извършват лично от ПОТРЕБИТЕЛЯ, като се представят в писмена форма в офиса, в който е записан туристът.
Смяна на дата или промяна на имената на турист в договора за организирано пътуване се считат за отказ от пътуване. В тези случаи влизат в сила посочените при отказ от пътуване неустойки. ПОТРЕБИТЕЛЯТ може да прехвърли правата и задълженията си по този договор на трето лице, което отговаря на всички изисквания за осъществяване на пътуването, след като предварително уведоми ТУРОПЕРАТОРА в срок не по-късно от 8 (осем) дни преди началната дата на пътуването за автобусните екскурзии. ПОТРЕБИТЕЛЯТ, който прехвърля своите права и задължения, и лицето, на което се прехвърля пътуването, са солидарно отговорни пред ТУРОПЕРАТОРА за заплащане на общата цена по договора и на разходите, свързани с прехвърлянето.
Неустойките, които се удържат при отказ от пътуване от страна на туриста, независимо от причините, са както следва:
- за автобусни програми:
- ако направената анулация е от 19 до 14 дни преди датата на отпътуване, неустойката е в размер на не по-малко от 30% от цената на пътуването или съобразно условията на конкретната програма.
- ако направената анулация е от 13 до 8 дни преди датата на отпътуване, неустойката е в размер на 70% от цената на пътуването или съответния процент в зависимост от т. 11.2.1., съобразно условията на конкретната програма.
- ако направената анулация е 7 и по-малко дни преди датата на отпътуване, неустойката е в размер на 100% от цената на пътуването.
- за самолетни програми: според условията на съответната програма, неразделна част от този договор.
ТУРОПЕРАТОРА си запазва правото да анулира пътуването на отделен турист при предаване на непълни, неточни и неверни документи или неспазване на сроковете за подаването им. Неявяването на туриста на мястото на тръгване, се счита за отказ от пътуването. Неявяването на туриста за интервю в Консулски отдел, когато това е необходимо, се счита за отказ от пътуване. В тези случаи, в сила влизат посочените неустойки.
 
 
14. ОТГОВОРНОСТ И РЕКЛАМАЦИИ
ТУРОПЕРАТОРА носи пълна отговорност за качеството на всички туристически услуги, включени в програмата.
Крайният срок, в който ТУРОПЕРАТОРЪТ потвърждава или анулира пътуването на ПОТРЕБИТЕЛИТЕ за самолетните програми е до 2 работни дни след сключване на Договора за организирано пътуване. В случай, че в рамките на този срок не се получи потвърждение за пътуването, ПОТРЕБИТЕЛЯТ има право да се откаже от пътуването, като му се възстановят всички внесени суми.
ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност за услуги, които допълват туристическата програма, изпълняват се от трети лица и са описани на специални документи за изпълнението им, транспортни услуги, които се оформят с отделни документи за изпълнението им - билети: самолетни билети, фериботни билети, автобусни билети по редовни автобусни линии, ж.п. билети. В тези случаи, материална и морална отговорност пред клиента носи конкретният изпълнител на услугата, като взаимоотношенията между клиента и изпълнителя са описани в конкретните документи.
ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност за заявени и заплатени услуги по време на самата екскурзия, независимо от това, дали екскурзоводът съдейства за предоставянето на услугата или не.
ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност при забавяне поради независещи от нас обстоятелства или непреодолими събития.
Услуги, които не са консумирани по вина на туриста не подлежат на компенсация, стойността им не се възстановява и не се явяват основание за претенции от негова страна.
ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност в случай на: откраднато, загубено или забравено имущество и документи на туристите; при рекламация на услуги, избрани от туристите по време на самото пътуване;
ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност пред туриста в случай, че поради алкохолно или наркотично опиянение, туристът възпрепятства изпълнението на програмата. ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност и не дължи никакви компенсации или неустойки, ако поради хулигански прояви от страна на туриста, му е отказано изпълнението на услуги или се е наложило да бъде отстранен изцяло от туристическата програма, като това се документира с протокол от присъстващи на място служебни лица или други туристи.
ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност пред туриста в случай на загуба на личен багаж, документи, пари и ценности, включително и оставените в стаята на хотела. В подобни случаи екскурзоводът и ТУРОПЕРАТОРЪТ съдействат на потърпевшия до степен, при която не се нарушава туристическата програма на цялата група. Всички разходи по тези действия са за сметка на потърпевшия.
При несъответствие на туристическото обслужване с предварително обявените условия на програмата, туристът следва незабавно да уведоми в писмен вид екскурзовода, а при индивидуална програма - представителя на приемащата страна, посочена върху ваучера. Служебното лице, получило рекламацията, е задължено да се подпише, като изрично укаже датата на подписването си. Получилите рекламацията се стремят да разрешат възникналия проблем на място. Ако туристът не предяви рекламация по гореописания начин, то след завръщането му неговите претенции няма да бъдат разгледани и уважени.
В случай, че причините за неизпълнение на определен елемент от програмата не са били разрешени по време на самата екскурзия, се съставя протокол, потвърждаващ конкретното обстоятелство, като един екземпляр се оставя на туриста. В такъв случай в седем дневен срок след завръщането си, туристът следва да представи протокол или друг документ в подкрепа на исканата рекламация, подписан от служителя на агенцията.
Рекламациите се разглеждат в срок до 7 /седем/ дни след получаването им.
 

 

Общи условия за организирано пътуване на Туристическа агенция АНТЕА
ТО лиценз РКК-01-5772
 


ОБЩИ УСЛОВИЯ
1. Заявка на пакет за почивка:
1.1 Клиентът подава заявка за избран от него пакет за почивка. Подаването на заявка става:
- онлайн чрез попълването на електронна заявка от сайта
- чрез телефонно обаждане
- на място
- чрез турагент
2. Права и задължения на страните:
2.1. При организирано пътуване туроператорът - Антеа ЕООД е длъжен да сключи договор в писмена форма, като екземпляр от него се предоставя на потребителя.
2.2. Антеа ЕООД носи отговорност за подготовката на предлаганите от него услуги и дестинации.
2.3. В случай, че клиента пътува сам, и няма възможност за комбиниране с друг турист, доплащането за единична стая е задължително.
2.4. Цената на пътуването не може да се променя освен в случаите определени от Закона за туризма. Промяната в първоначалната цена с повече от 5 на сто се счита за значителна промяна на договора и туроператорът – Антеа ЕООД се задължава да уведоми незабавно туриста. Цената не може да се увеличава 20 дни преди началната дата на пътуването.
2.5. Възстановяване на суми за услуги, неизползвани от клиента изцяло или частично по вина на Антеа ЕООД, се извършва само след представяне на издаден от туроператора или негов агент документ който потвърждава съответната услуга /билет, ваучер и др./ със съответно нанесени и заверени от оторизираното лице поправки и отказани услуги.
2.6. Антеа ЕООД не отговаря и не компенсира стойността на услугите, за които клиентът е могъл, но не се е възползвал по време на престоя си.
2.7. При промяна на началната дата на заминаване, квартирата, хотела или заявената първоначална дестинация по вина на клиента, Антеа ЕООД има право да поиска неустойка.
2.8. Клиентът може да прехвърли правата и задълженията си по договора на трето лице, което отговаря на всички изисквания за осъществяване на пътуването, като е длъжен предварително да уведоми в писмена форма за това туроператора или туристическия агент, в срок до 7 дни преди началната дата. Клиентът и третото лице, на което е прехвърлена съответната услуга са солидарно отговорни пред туроператора или туристическия агент за заплащане на общата цена по договора и на разходите свързани с прехвърлянето.
2.9. В случай че извънредни обстоятелства или непреодолима сила налагат промяна или анулиране на резервацията, Антеа ЕООД се задължава да предложи подходяща и приемлива алтернатива. Клиентът ще бъде информиран незабавно и може да избере една от следните алтернативи:
2.9.1. Да приеме налагащите се изменения, като при настаняване в обект с по-ниска  категория Антеа ЕООД ще възстанови разликата между заплатената услуга и реалната цена;
2.9.2. Да закупи друго пътуване;
2.9.3. Да анулира пътуването, като му се възстанови платената от него сума в 7 дневен срок.
Клиентът има задължението да уведоми Антеа ЕООД за своя избор в 3-дневен срок от получаване на уведомлението за промяна или отказ, но не по-късно от началната дата на пътуване.
2.10. Антеа ЕООД не носи отговорност при инциденти и нанесени щети на хотели, превозни средства и на трети лица от страна на клиента, последният поема отговорността и е длъжен да възстанови на място нанесените и установени щети.
2.11. Антеа ЕООД не носи отговорност по неизпълнение или неточно изпълнение на договора и не дължи неустойки, в случай, че:
2.11.1. Клиентът не се яви на определеното за пътуване място и време или не посети избрания от него обект /хотел, вила, апартамент, квартира/.
2.11.2. При непреодолима сила /природни бедствия, стачки и др./.
2.12. Антеа ЕООД има право да предяви иск срещу своите контрагенти при неизпълнение на задълженията по сключения между тях договор.
2.13. Застрахователят, с който ТУРОПЕРАТОРЪТ е сключил застрахователен договор по чл. 42 от Закона за туризма е ЗАД Армеец със седалище Р България, гр. София, ул. Стефан Караджа № 2 със застрахователна полица №
14 519 1315 0000452158 от 26.11.2014 год.
3. Рекламации:
3.1. В случай на неточно изпълнение на договора, установено по време на пътуването или престоя възникнало не по вина на Антеа ЕООД, клиентът е длъжен незабавно да уведоми и запознае Туроператора с възникналия проблем.
3.2. Всички рекламации, свързани с качеството на заплатените услуги, трябва да бъдат предявени от клиента на място пред доставчика на услугите или пред обслужващата фирма за отстраняване на слабостите. Предявяването става в писмена или друга подходяща форма, позволяваща то да бъде възпроизведена (факс, електронна поща и др.).
3.3. В случай, че изискванията не бъдат удовлетворени, клиентът трябва да изиска от отговорно лице съставяне на протокол. В срок от 3 дни след завръщането си, клиентът трябва да представи писмена рекламация и приложен протокол. Антеа ЕООД се задължава да отговори писмено на рекламацията в срок от 30 дни от постъпване на рекламацията. Рекламации без приложен протокол от доставчика на услугите, или такива за които клиента не е уведомил Туроператора по време на престоя си няма да бъдат уважавани.
4. Начин на плащане:
4.1. Директно на Антеа ЕООД.
4.2. Чрез Турагент.
5. Анулиране на резервацията:
5.1. Анулирането на резервации става по емайл, факс или на място в офиса на фирмата.
5.2. При анулиране преди заплащане на депозит не се дължи неустойка.
5.3. При резервации анулирани по-рано от 14 дни преди началната дата на почивката се удържат 25% от платения депозит.
5.4. При резервации анулирани в периода от 7-я до 14-я ден преди началната дата на почивката се удържат 50% от цялата платена сума.
5.5. При резервации анулирани в последните 7 дни преди началната дата на почивката се удържа цялата платена сума.
5.6. Настоящите условия за анулации са валидни в случаите, когато не е упоменато изрично друго в офертата на ТУРОПЕРАТОРА.
5.7. Въпреки общите условия за анулации и при наистина уважителна причина, Антеа ЕООД се задължава да съдейства пред своите контрагенти за възстановяване в пълен размер на заплатените суми на клиенти. Сумите се възстановяват, единствено ако бъдат върнати от страна на контрагента, в 14-дневен срок от потвърждаване на анулацията без неустойка.
6. Други условия:
6.1. Настоящите условия могат да бъдат изменяни и допълвани от страните с отделно писмено споразумение.
6.2. Туроператорът не може да се позовава на липсата на задължителен реквизит от Закона за Туризма на договора.
6.3. Страните ще решават всички възникнали по повод изпълнението на условията спорове чрез разбирателство и взаимни
отстъпки.
За неуредени в договора въпроси се прилагат разпоредбите на Закона за туризма, Закона за задълженията и договорите и останалото действащо законодателство на Р. България.

 

Снимки :

  •  Застраховка ТО 26.11.2014 Застраховка ТО 26.11.2014
  •  ТО ТА Лиценз 29.09.2014 ТО ТА Лиценз 29.09.2014